
Powstał komputer kwantowy 2 poziomu? Znacząco zmniejszono liczbę generowanych błędów
8 kwietnia 2024, 09:20Jednym z największych problemów, z jakim muszą mierzyć się twórcy komputerów kwantowych, jest olbrzymia liczba błędów, które generują takie maszyny podczas obliczeń. W przeciętnej maszynie kwantowej odsetek błędów wynosi 1:1000 (10-3). W niektórych komputerach jest to aż 1:100, a najlepszy odsetek błędów wynosi 1:10 000 (10-4). To zdecydowanie zbyt dużo. Wielu ekspertów uznaje, że o użytecznym komputerze kwantowym będziemy mogli mówić, gdy odsetek błędów spadnie do 10-12. Odsetek błędów w komputerach klasycznych wynosi 10-18.
Diagnostyka rodem z Hollywood
13 maja 2008, 07:25Świat lekarzy i medycyny wiele razy służył jako inspiracja dla twórców hollywoodzkich scenariuszów. Tym razem przyszedł czas na rewanż. Wiele wskazuje bowiem na to, że jedna z technik komputerowych stosowanych powszechnie w filmach ma szansę stać się ważnym krokiem naprzód w diagnostyce kontuzji oraz w badaniach nad ich przyczynami.

Asus G74Sx - szybki notebook dla graczy
6 lipca 2011, 09:03Jesienią do polskich sklepów trafi jeden z najbardziej wydajnych notebooków dla graczy - Asus G74Sx. Maszyna, które obudowa inspirowana jest myśliwcem F-117 Stealth, bije rekordy w benchmarkach 3DMark11 i 3DMark Vantage.

Ty głupi pececie!
3 kwietnia 2009, 08:37Psycholodzy coraz częściej mówią o nowym zjawisku: wściekłości komputerowej (ang. computer rage). Przypadłość ta została nawet przedstawiona na dorocznej konferencji Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Człowiek przegrał z maszyną
7 grudnia 2006, 16:39Rosyjski arcymistrz szachowy Władimir Kramnik, przegrał z komputerem Deep Fritz. Rozgrywka składała się z sześciu partii, które zakończyły się dwoma zwycięstwami maszyny i czterema remisami.

Komputer-naukowiec
3 kwietnia 2009, 15:10Naukowcy z Cornell University stworzyli program, dzięki któremu komputer jest w stanie wykorzystać dane z obserwacji do stworzenia ogólnego prawa. To, co dotychczas było efektem pracy genialnych umysłów, stało się dostępne dla maszyn.

Trwają prace nad usuwaniem awarii na Curiosity
5 marca 2013, 12:24W ubiegłym tygodniu doszło do problemów z pamięcią komputera pokładowego łazika Curiosity. W podstawowym komputerze urządzenia wykryto problem złej alokacji obszarów pamięci. Curiosity został przełączony na komputer zapasowy pracujący w trybie bezpiecznym

Zoom na komputerze kwantowym – Prima Aprilis.
1 kwietnia 2021, 08:18Daliście się nabrać na przypadkowe przełączenie i uruchomienie Zooma na maszynie kwantowej? :) Międzynarodowy zespół naukowy wykorzystał Sycamore, kwantowy komputer Google'a, do obsługi oprogramowania wideokonferencyjnego Zoom. Eksperci mają nadzieję, że dzięki współpracy z komputerem kwantowym – który wykazał swoją przewagę w niektórych zadaniach nad komputerami klasycznymi – możliwe będzie umieszczenie uczestników rozmowy w więcej niż jednym wirtualnym pokoju.
Computex: Asustek prezentuje tani laptop
6 czerwca 2007, 11:40Asustek Computer pokazał na targach Computex swoją wersję taniego notebooka. Maszyna została nazwana Eee od „Easy to learn, easy to work nad easy to play”.

Nauka pod wpływem interfejsu
16 lutego 2010, 12:32Obserwując skutki wyobrażania sobie ruchu w określonym kierunku, mózg bardzo szybko potęguje siłę sygnału, by zwiększyć przesunięcie kursora. Oznacza to, że interfejsy mózg-komputer naprawdę mają przyszłość, a wbrew sceptycznemu nastawieniu niektórych naukowców, proces uczenia powinien przebiegać szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał.